dimanche 13 mars 2011

Revolta intr-un pahar cu apa

Se mai trezeste cate unul, din canapeaua lui molcuta din salon, stand in fata unui televizor cat jumatate din ecranul de cinema, sa faca cate o constatare savanta, de genul "ca si tarile astea arabe mai bine isi vedeau de treaba si traiau in continuare sub dictatorii lor, decat sa cada in anarhie si sa moara cu miile" sau cu alte cuvinte "Miex vaut un mal connu qu'un bien à connaître".

Si asa ma apuca cate o furie oarba pentru ca nu inteleg cum cineva care s-a nascut si a trait intr-o tara democratica, care are cultura revoltei in sange, poate sa isi puna asemenea intrebari...

Cum poti sa ai o atitudine condescendenta si atata dispret, din varful muntelui unde te-a cocotat suficienta unui trai bun si lipsa grijei pentru ziua de maine, pentru nenorocitii de la poalele muntelui, care poate ca nu vor ajunge niciodata la nivelul tau, dar care macar nutresc speranta ca pot incerca sa escaladeze si ca poate...cine stie...pe sistemul bolovanului lui Sisif, isi imagineaza naiv ca acesta se va opri vreodata din rostogolul sau.

Si pentru ca incerc sa fiu toleranta, mai dau o sansa interlocutorului, si dupa principiul Dialogurilor lui Platon, ma trezesc dand exemplul Romaniei si intreband ca daca dupa logica asta si noi ar fi trebuit sa ne multumim sa traim in continuare in comunism( ignorand ca, fie ca voiam noi sau nu, sistemul se naruia), in loc sa ne aruncam in bratele unui capitalism si a unei Europe unite care nu prea ne voia.
Insa cand primesc un raspuns care vine sa intareasca afirmatia mea, facuta doar pentru a demonta o logica falsa, imi dau seama ca nu o sa fiu niciodata cu adevarat toleranta, desi incerc sa ma educ de o buna duzina de ani in acest sens si ca o sa mai curga multa apa pe garla pana voi putea si eu sa accept ca oamenii sunt diferiti sub soare, nu numai dupa culoare insa si dupa capacitatea lor de a pricepe lucrurile. Si ca poate pana la urma, limitele sunt numai ale mele.
Iar intre timp ma adaptez( si tac, strunindu-mi furiile), ca doar eu am venit la ei sa "cer pamant si apa"...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire