lundi 29 novembre 2010

Tovarasi, frumoasa e viata!

Intre 3-23 noiembrie, unul din cinematografele din oras a prezentat o sesiune de filme dedicate noului val cinematografic romanesc. Astfel, am putut (re)vedea:
- Povestiri din Epoca de Aur I si II( Cristian Mungiu, Ioana Uricaru, Hanno Hofer)
- Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii( Catalin Mitulescu)
- A fost sau n-a fost?( Corneliu Porumboiu)
- Moartea domnului Lazarescu( Cristi Puiu)
- Picnic( Adrian Sitaru)
- 4 luni, 3 saptamani, 2 zile( Cristian Mungiu)
- California dreamin'( Cristian Nemescu)

A fost impresionant de vazut salile pline, entuziasmul cinefilior si compatibilitatea cu umorul romanesc. Dupa declaratia lui Mungiu, ca cel mai bun public pentru filmele romanesti in strainatate este constituit de comunitatile de romani, reactia mea a fost sa ciulesc urechile sa vad daca "populatia ch'ti" venita la cinema, are ceva origini romanesti, insa numarul prea mare mi-a spulberat din prima neincrederea.

6 commentaires:

  1. Incearca sa vezi, daca poti, "Daca vreau sa fluier, fluier" si "Asta e", un film cu si despre oamenii din Delta, regizat de Ciulei jr.

    RépondreSupprimer
  2. @Catalin: l-am vazut prin 2008 si m-a impresionat destul. Apoi am avut surpriza s-o revad pe AnaMaria Marinca anul asta in "Storm" si in "Contesa", alaturi de Anna Galvada.

    RépondreSupprimer
  3. @Dan:"Daca vreau sa fluier, fluier", l-am vazut imediat dupa Berlin; sa vedem ce face la Oscar ;) "Asta e" ma pun sa-l caut, nu l-am vazut inca.

    RépondreSupprimer
  4. Bifat deja din ianuarie! Radu Mihaileanu smulge lacrimi. Si zambete...

    RépondreSupprimer